Hier vind je een korte terugblik op de evenementen uit het verleden.

MEI 2023 – Mislukken

Tijdens een digitale bijeenkomst zijn we met vakgenoten in gesprek gegaan over het thema ‘mislukken’: welke fouten hebben wij in het verleden gemaakt en wat hebben wij daarvan geleerd? En durven wij ons wel kwetsbaar op te stellen en fouten met elkaar te delen?

Het is algemeen bekend dat social media voor enorme druk onder jongeren zorgt om te voldoen aan het perfecte plaatje dat ze zien via de bekende kanalen. ‘Instalife vs reallife’. Maar hoe zit het met het beeld dat wij onderling van onze branche schetsen? Een groot podium voor best practice cases, de nieuwste technologische ontwikkelingen (waar je als manager echt iets mee moet doen als je serieus genomen wilt worden) en het continu delen van onze successen. Uiteraard is het inspirerend door deze verhalen te horen maar we moeten onderling wel realistisch (durven) zijn. Hoe fijn is het om te horen dat vakgenoten met dezelfde onderwerpen stoeien en het daar soms ook een zooitje is? Wij voelden ons in ieder geval altijd enorm gesteund door te merken dat vakgenoten met dezelfde uitdagingen te maken hebben en dat zij ook fouten maken (en wat ze hier dan weer van leren).

Het was een interessante sessie, met verschillende perspectieven maar ook gemeenschappelijke ervaringen. Het is ZO leuk en inspirerend om met vakgenoten in gesprek te gaan en een dergelijk thema door te werken!

SEPTEMBER 2022 – Een Nieuw Geluid

Tijdens dit evenement stond de aankondiging van de nieuwe stichting centraal. Stichting Een Nieuw Geluid is officieel voorgesteld aan vakgenoten. Samen hebben wij gesproken over de kansen en risico’s voor de stichting. Super leuk om tijdens dit evenement weer nieuwe vakgenoten te mogen verwelkomen bij het initiatief. Het ‘nieuwe geluid’ is tijdens het evenement vertegenwoordig door een externe spreker. Dr. Annemiek Linn, Associate Professor Health Communication, heeft ons meegenomen in de wereld van arts-patiëntcommunicatie. Thema’s als personalisatie, patient journey mapping, communicatiebehoefte en digitalisering zijn voorbij gekomen. Erg waardevol om te zien wat we van elkaars wereld kunnen leren.

MAART 2022 – Hackathon

Na een aantal digitale sessie was het in Maart 2022 tijd voor het eerste live event. Het ‘nieuwe geluid’ was tijdens dit event vertegenwoordigd dankzij een duo-ticket. Om deel te kunnen nemen was het namelijk verplicht om iemand mee te nemen van onder de 30 of van buiten de branche. Dit heeft er (mede) voor gezorgd dat wij tijdens een hackathon diverse verfrissende ideeën hebben kunnen uitwerken. Eerder ontvangen input is vertaald naar 5 thema’s die verder zijn vormgegeven tijdens het event.